Saturday, January 17, 2015

CARA GUNA MAYBANK2U DGN HANDPHONE

Bismillahirrahmanirrahim..

Tajuk kalinie just simple sesimple pengepostnye...:)

Ada sum1 penah cakap dia susah nak guna maybank2u guna handphone...padahal guna samsung galaxy note 1 gitu, oh no sekarang dah iphone6 plus..phewww..orait2, so dis is the simple way

1.Buka adress www.maybank2u.com.my

2.then akan jumpa page gini
3. ok boleh nampak version phone yg selalunya begini (seperti di atas) . Maka pilihlah visit full website yg kat bawah hujung kanan tue, sebab dia akan keluar sebijik version mcm tgk dlm laptop

4. Boleh nampak kan website maybank2u kat atas kan dah sama macam dlm laptop. Selepas itu, just login aje di hujung atas kanan tue ye.
5. Last one, boleh dah masukkan username n password maybank2u, Kemudian, boleh nampak page seperti di bawah
 6. Seterusnya dapat dilihat icon yang banyak , pilih account and banking untuk melihat summary account, melakukan transaction dsb.nya seperti di bawah:

7. Untuk melakukan sebarang pembayaran ke payee(penerima bayaran) bagi menjelaskan bil api, elektrik, astro atau apa2 cukai, boleh click bill payment. Seterusnya ikut arahan yg diberikan sehingga kepada urusan memasukkan no acc bill. Sesetengah urusan memerlukan anda melakukan request tac(dilakukan semasa membuka acc maybank dgn mendaftarkan no telefon dan mewujudkan m2u (maybank2u). Maka, no tac akan keluar di handphone di bahagian atas website maka boleh dibaca dan dimasukkan ke dalam ruangan tac yg diminta.Seterusnya, boleh diikuti arahan2 untuk memindahkan berapa jumlah wang.

8. Bagi urusan transfer( pindahan wang) sama ada ke akaun maybank atau maybank lain juga boleh ikut arahan yang diberikan, cuma di sini perlu memasukkan no akaun penerima wang tersebut dengan betul.Kebanyakan urusan ini hendaklah request tac. Tac no hendaklah dibaca dan diisi dengan teliti supaya tidak berlaku failure. Pastikan no akaun beserta nama penerima juga adalah betul.

Sekian, sedikit sebanyak cerita m2u melalui mobile phone..:)aummm

No comments:

Post a Comment